
Suzuki przedstawia nowe silniki zaburtowe DF4A /5A /6A
Na 47. Międzynarodowych Targach Motorowodnych w Düsseldorfie, które odbyły się w dniach 23 - 31 stycznia 2016 r., Suzuki zaprezentowało nowe silniki zaburtowe DF4A / 5A / 6A.
Silniki DF4A, 5A i 6A są zupełnie nową konstrukcją zastępującą powszechnie cenione 4-,5- i 6-konne przenośne czterosuwowe silniki zaburtowe przeznaczone do małych łodzi rekreacyjnych lub służące jako silniki pomocnicze do jachtów żaglowych.
Priorytetem w trakcie ich konstruowania było zapewnienie jak najmniejszej masy a jednocześnie jak największej wygody użytkowania. Tak jak we wszystkich konstrukcjach Suzuki, skupiono się również na obniżeniu zużycia paliwa oraz poziomu hałasu.
Produkcja będzie prowadzona - jak dotychczas - w Tajlandii przez firmę-córkę Thai Suzuki Motor. Model DF6A do produkcji trafi już w lutym, a niewiele później dołączą do niego silniki DF5A i DF4A. Zaplanowano wprowadzenie ich do oferty handlowej na całym świecie, w tym w Europie i w Japonii.
Najważniejsze cechy silników DF4A / 5A / 6A
Bardziej zwarte i lżejsze
Przy zachowaniu pojemności skokowej silnika wynoszącej 138cm3 zmniejszono jego masę do 23,5kg1 i jest to obecnie najlżejszy czterosuwowy silnik w swojej klasie. Niższa masa to większa wygoda i łatwość użytkowania. Dla zwiększenia wygody zintegrowano uchwyt do przenoszenia silnika z dolną obudową, uchwyt zaokrąglono, by lepiej pasował do dłoni przy przenoszeniu, pojawił się też dodatkowy uchwyt z przodu ułatwiający przenoszenie silnika.
Bardziej przyjazny dla użytkownika
Znajdujący się na górze zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju, pozwalają na transport i przechowywanie silnika położonego na dowolną z trzech stron bez ryzyka wycieków paliwa lub oleju. Wyeliminowano również konieczność wstępnego dopompowania paliwa do gaźnika po dłuższym okresie przechowywania. Nowy system zasilania paliwem umożliwia natychmiastowe uruchomienie silnika. Takie cechy czynią przenośny silnik zaburtowy bardziej przyjaznym dla użytkownika. Konstrukcja rumpla w znaczący sposób redukuje przenoszenie się wibracji, co znacząco podnosi komfort eksploatacji. Nowy system smarowania w istotny sposób przedłuża żywotność silnika.
1 Masa wersji S (z krótką kolumną). Bez masy śruby i oleju silnikowego.
Gala Suzuki Boxing Night 20 zakończona sukcesem polskich pięściarzy
Pierwsza w tym roku gala boksu Suzuki Boxing Night zakończyła się sukcesem naszym pięściarzy – Polacy pokonali Czechów 12:6.
Dowiedz się więcejNa pierwszej w tym roku gali Suzuki Boxing Night Polacy zmierzą się z Czechami
17 marca w łomżyńskiej hali sportowej im. Olimpijczyków Polskich odbędzie się pierwsza w tym roku gala bokserska Suzuki Boxing Night 20.
Dowiedz się więcejSuzuki Moto Roadshow 2 - Warszawa
Pokazy premierowe najnowszych dwucylindrowych motocykli Suzuki (V-Strom 800DE oraz GSX-8S) cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Za nami pełna emocji i gorąca sobota (choć aura nie dopisała) w salonie Motors przy Elektronowej 2. Było - jak tydzień wcześniej w Gdańsku, czyli po prostu TŁUMNIE.
Dowiedz się więcejMoto Road Show z motocyklowymi nowościami Suzuki - zaczęliśmy od Gdańska
Za nami pierwsze spotkanie w ramach Suzuki Moto Road Show 2023. W premierowym pokazie motocykli Suzuki V-Strom 800DE oraz GSX-8S, który odbył się w gdańskim salonie dealera naszej marki Suzuki Motocykle 3 City wzięło udział ponad 300 osób!
Dowiedz się więcej