SILNIK V 6-CYLINDROWY
SERIA ZE STEROWANIEM ELEKTRONICZNYM
DF350A
Nowy silnik DF350A Rewolucja w świecie innowacji
- DF350A
- już od 136 000 zł
JAK POWSTAŁ DF350A
Fakt rosnącego popytu na silniki zaburtowe o dużej mocy nie jest żadną tajemnicą.
Tego rodzaju jednostki umożliwiły zwrot w stronę nowych, większych konstrukcji, które wcześniej korzystały z mocy napędu rufowego lub silników stacjonarnych.
Znaczy to, że im mocniejsze są nowe silniki zaburtowe, tym większe łodzie są dla nich projektowane, a wraz z powiększającymi się wymiarami łodzi, rośnie moc i wytrzymałość jednostek je napędzających. Suzuki zapoczątkowało tę wielką przygodę inżynieryjną, mającą na celu zbudowanie wyjątkowego silnika zaburtowego.
Czy możliwości faktycznie są nieograniczone?
Jest wiele sposobów na zwiększenie mocy silnika. Można zwiększyć pojemność skokową, zastosować turbosprężarkę lub sprężarkę mechaniczną. Jednakże silniki o większej pojemności zazwyczaj potrzebują także więcej paliwa, ich większa waga narzuca konstrukcji nowe wyzwania, a bardziej złożone komponenty mechaniczne mają wpływ na niezawodność jednostki.
Na szczycie tej listy jednak należy umieścić spadek prędkości łodzi, wynikający z konstrukcji kadłuba, oporów hydrodynamicznych śrub i przekładni głównej oraz sposób mocowania silnika do łodzi.
Projekt naszego nowego DF350A zaczęliśmy od absolutnych podstaw, biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki.
Najpierw przyjrzeliśmy się tradycyjnemu rozwiązaniu z pojedynczą śrubą napędową. Pojedyncza śruba zapewnia przede wszystkim siłę napędową, lecz oprócz tego produkuje znaczącą ilość energii w ruchu obrotowym, która ulega bezzwrotnej utracie. Zadaliśmy sobie więc pytanie: czy istnieje sposób, aby odzyskać tę energię i przekształcić ją tak, aby poprawić efektywność układu napędowego?
Następną kwestią była krawędź natarcia obudowy przekładni, która zaburzała przepływ wody wokół śruby napędowej. Wyższa moc silnika i moment obrotowy wymagają bardziej wytrzymałej i większej przekładni, która przekazuje moc z wału napędowego do wału śrubowego.
Taka przekładnia zazwyczaj potrzebuje większej obudowy, która z kolei zaburza przepływ wody wokół śruby napędowej. Czy można zaprojektować przekładnię główną w taki sposób, aby znajdowały się w niej wytrzymałe koła zębate, a zaburzenia przepływu wody wokół śruby zostały zminimalizowane?
Lata symulacji komputerowych, prób i błędów oraz testów na wodzie pozwoliły Inżynierom Suzuki znacząco zwiększyć efektywność zamiany energii wytwarzanej przez silnik zaburtowy na siłę ciągu.
Poszukiwania odpowiedzi zakończyły się pomyślnie, a ich rezultatem jest prawdziwa rewolucja w świecie innowacji.
Nazywamy ją „Przełamywaniem fal” (znak Geki w kanji).
10.5:1 STOPIEŃ SPRĘŻANIA
Aby uzyskać 74 KM z jednego litra pojemności w silniku V6 o mocy 325 KM podnieśliśmy stopień sprężania do 10.5:1. Typowym problemem przy tak wysokim stopniu sprężania jest spalanie detonacyjne – by je wyeliminować w danym przypadku opracowaliśmy układy mieszające powietrze o niższej temperaturze z dobrze rozpylonym paliwem w celu zapewnienia optymalnych warunków dla pełnego i kontrolowanego procesu spalania.
BEZPOŚREDNI UKŁAD DOLOTOWY I UKŁAD PODWÓJNYCH ŻALUZJI
Przy dużej prędkości cząsteczki wody można ukierunkować, zgromadzić w jednym miejscu, a następnie odprowadzić. Nasi doświadczeni inżynierowie zastosowali tę zasadą w praktyce poprzez zwiększenie przepływu powietrza dolotowego w celu umożliwienia skraplania pyłu wodnego oraz zaprojektowanie kanałów wychwytujących i separujących kropelki od powietrza dolotowego. Układ podwójnych żaluzji wlotu powietrza składa się z dwóch rzędów listew w kształcie litery „L”. Zewnętrzny rząd żaluzji odpowiada za usuwanie kropelek wody, a wewnętrzny – za ich przechwytywanie i odprowadzenie pozostałego pyłu wodnego. W rezultacie temperatura powietrza dolotowego nie przekracza temperatury otoczenia o więcej niż 10°, a samo powietrze jest suche.
DUAL INJECTORS
Wtryskiwanie paliwa pozwala na jego rozpylenie, a przy okazji również ochłodzenie cylindra, ważne z punktu widzenia ograniczenia spalania detonacyjnego. Aby uzyskać pożądaną moc, należało dostarczyć do cylindra całą dawkę paliwa naraz, w precyzyjnie wybranym momencie i pod określonym kątem tak, aby jednocześnie ochłodzić cylinder i umożliwić przeprowadzenie procesu spalania wewnątrz komory spalania. Dzięki układowi podwójnych wtryskiwaczy, korzystającemu z dwóch mniejszych wtryskiwaczy odpowiedzialnych za zapewnienie wymaganej precyzji oraz poprawę rozpylania, udało nam się zwiększyć moc o 3% bez spalania detonacyjnego.
ŚRUBA PRZECIWBIEŻNA
Układ śrub przeciwbieżnych zwiększa sprawność jednostki, a ponieważ śruby rozkładają moment obrotowy silnika równomiernie między sobą, moment obrotowy dostarczany do pojedynczej śruby ulega redukcji, co pozwala zmniejszyć wielkość przekładni. Innymi słowy: śruba przeciwbieżna umożliwia zmniejszenie wielkości przekładni, co z kolei pozwala na zaprojektowanie mniejszej i bardziej hydrodynamicznej obudowy.
KONSTRUKCJA ŁOPAT ŚRUBY
Opracowano nowy układ ze śrubami 3-łopatowymi z przodu i z tyłu, który zapewnia lepszą wydajność na wodzie. Ta nowa konfiguracja zapewnia nie tylko najwyższe odnotowane prędkości dla DF350A, ale także niesamowite przyspieszenie, nawet przy dużym obciążeniu i wysokiej prędkości obrotowej.
DWÓDROŻNY POBÓR WODY
W przypadku DF325A najlepsze rezultaty osiągano, kiedy główny wlot znajdował się w przedniej części obudowy przekładni głównej, a drugi wlot tuż powyżej płetwy. Bardzo ważne było to, żeby oba otwory, główny i pomocniczy, umieścić jak najdalej od siebie i zaprojektować je w taki sposób, aby dostarczały odpowiednią ilość wody do układu chłodzenia nawet przy dużych prędkościach.
SILNIEJSZY CIĄG WSTECZNY
Przekładnia wykonana została z innego materiału, a śruby przeciwbieżne poddano dodatkowej obróbce termicznej, aby wytrzymały dodatkowy ciąg i większą siłę bezwładności. Oprócz tego przekładnia biegu wstecznego została przesunięta nad płytę antykawitacyjną, a dolne elementy mocujące korpus silnika, które do tej pory umiejscowione były równoległe, zostały zamontowane w kształcie litery V w taki sposób, aby dopasować się do położenia biegu wstecznego nad płytą antykawitacyjną.
LEPSZA STEROWNOŚĆ WE WSZYSTKICH KIERUNKACH
W łodziach korzystających z kilku jednostek zaburtowych zazwyczaj montuje się kombinację silników ze śrubami prawo i lewoskrętnymi. Układ umożliwiający wybór kierunku pracy śruby (Suzuki Selective Rotation), dostępny w silnikach zaburtowych z serii AP, eliminuje konieczność montażu różnych jednostek napędowych, umożliwiając instalację dowolnego modelu, który może zostać łatwo zaprogramowany do pracy przeciwbieżnej. W przypadku układu napędowego ze śrubami przeciwbieżnymi zastosowanego w modelu DF350A sytuacja przestawia się nieco inaczej, ponieważ nie występują w nim siły boczne, a siła napędowa działa w kierunku wzdłużnym.
Układ podwójnej śruby
Układ podwójnej śruby umożliwia przełożenie mocy o wartości 350 koni mechanicznych na siłę napędową. Wartość dodaną stanowi wyjątkowa stabilność jednostki, uzyskiwana dzięki zastosowaniu śrub napędowych obracających się przeciwbieżnie.
Układ podwójnych żaluzji
Silnik DF350A został wyposażony w precyzyjny układ podwójnych, specjalnie profilowanych żaluzji, pozwalających na usunięcie wody z powietrza zasysanego do silnika. Podwójne żaluzje usuwają cząsteczki wody ze strumienia powietrza dolotowego. Dzięki bezpośredniemu układowi dolotowemu, układ podwójnych żaluzji Suzuki pozwala na zwiększenie mocy silnika.
Podwójne wtryskiwacze
Podwójne wtryskiwacze gwarantują dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa do każdego z cylindrów. Podwójne wtryskiwacze umożliwiają poprawę wydajności i obniżenie zużycia paliwa.
Odsunięty wał napędowy
Odsunięty wał napędowy umożliwia zaprojektowanie silnika o mniejszych wymiarach poprzez przesunięcie środka ciężkości jednostki do przodu, jednocześnie poprawiając rozkład masy, moc, równowagę i redukując wibracje.
2-stopniowa redukcja przełożenia
DF350A posiada 2-stopniową redukcję przełożenia, która pozwala na zminimalizowanie współczynnika przełożenia. W wyniku tego moment obrotowy jest mocniejszy, przyspieszenie większe, a maksymalna prędkość wyższa.
Bezpośrednie kanały dolotowe
Nowa pokrywa silnika zapewnia bardziej efektywny przepływ powietrza i jego niższą temperaturę w układzie dolotowym, co zwiększa sprawność silnika.
Lean Burn
Oszczędność paliwa ma znaczenie niezależnie od tego, czy pływasz łodzią dla przyjemności czy dla zysku. Nasza technologia spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control umiejętnie przewiduje zapotrzebowanie silnika na paliwo w zależności od warunków jego pracy i dostarcza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ zaprojektowany został w taki sposób, aby ograniczać zużycie paliwa przy każdej prędkości, a zwłaszcza przy prędkościach rejsowych.
Precision Control
Nasz zaawansowany elektroniczny układ sterowania pozwolił wyeliminować tarcie i opór, jakie towarzyszyły układom mechanicznym. Zapewnia on płynne i precyzyjne sterowanie oraz szybką i zdecydowaną zmianę biegów szczególnie w zakresie niskich prędkości obrotowych oraz podczas manewrowania. Układ pozwala na sterowanie jednym, dwoma, trzema lub nawet czterema silnikami, a także z dwóch miejsc na łodzi. Doskonała współpraca z układem Suzuki Lean Burn Control zapewnia wyjątkowo niskie zużycie paliwa w szerokim zakresie pracy.
Zmienne Fazy Rozrządu
Układ zmiennych faz rozrządu jest wykorzystywany do kontrolowania otwarcia i zamknięcia zaworów układu dolotowego, w zależności od trybu pracy silnika. Umożliwia to zapewnienie maksymalnej mocy silnika, niezależnie od trybu pracy, a także wytworzenie odpowiedniego momentu obrotowego i doskonałego przyspieszenia. Proces zachodzi automatycznie, dzięki czemu możesz cieszyć się mocą i wydajnością swojej łodzi.
Łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem
Łańcuch rozrządu pracuje w kąpieli olejowej, co oznacza, że nie wymaga on smarowania i jest wyposażony w automatyczny bezobsługowy napinacz hydrauliczny. Prosto, wydajnie i bezobsługowo.
Podwójny wlot wody
Układ chłodzenia silnika zasilany jest wodą dostarczaną przez wloty w obudowie przekładni głównej. Zastosowanie podwójnego wlotu wody pozwala na zwiększenie przepływu wody i co za tym idzie – zwiększenie wydajności chłodzenia. Dzięki umieszczeniu wlotu w przedniej części obudowy przekładni poprawiła się cyrkulacja wody, co ma znaczenie przede wszystkim przy dużych prędkościach. Wlot pomocniczy również został umieszczony nieco niżej, co pozwala jednostce zaburtowej DF350A wydajniej pracować na płytkich wodach.
Wysoki stopień sprężania
Stopień sprężenia 12.0:1 (który stanowi maksymalny stopień sprężenia w silnikach zaburtowych Suzuki) gwarantuje dużą wydajność i moc silnika o pojemności 4390cm3.
Filtr oleju
Dzięki swojej lokalizacji, filtr oleju jest łatwy w utrzymaniu.
MODEL | DF350A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | X : 635 XX : 762 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Masa silnika kg*1 | X : 330 XX : 339 |
Rodzaj silnika | benzynowy, 4-suwowy, DOHC, 24-zaworowy |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | V6 (55 stopni) |
Pojemność skokowa cm3 | 4,390 |
Średnica x skok tłoka mm | 98 x 97 |
Moc maks. kW (KM) | 257.4 (350) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,700-6,300 |
Sterowanie | Zdalne |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 8.0 litra |
Zbiornik paliwa | - |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 54A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane elektrycznie |
Przełożenie | 2.29:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R (sterowanie elektryczne) |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 19.5" - 31.5" |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
Cennik
Model | Masa | Keyless Start System | Technologia Lean Burn | Kolor obudowy | Cena brutto |
DF350ATX *1 | 330kg | Czarny | 136 000 zł | ||
DF350ATX *1 | 330kg | Biały*2 | 137 200 zł | ||
DF350ATXX *1 | 339kg | Czarny | 137 000 zł | ||
DF350ATXX *1 | 339kg | Biały*2 | 138 200 zł |
*2Silnik dostępny na zamówienie
Niniejszy cennik ma wyłącznie charakter informacyjny, a podane w nim informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 66 § 1 oraz art. 5561 Kodeksu cywilnego. Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji, wyglądu, parametrów technicznych, wyposażenia oraz cen modeli przedstawionych w publikacji. Autoryzowani Dealerzy będą informowani o zmianach tak szybko, jak jest to możliwe. Prosimy o kontakt z najbliższym Autoryzowanym Dealerem SUZUKI w celu uzyskania aktualnych informacji. Ze względu na ograniczenia techniki, kolory przedstawione w cenniku mogą się różnić od rzeczywistych kolorów przedstawionych modeli silników zaburtowych Suzuki. Prezentowane zdjęcia mogą zawierać wyposażenie opcjonalne (akcesoryjne), dodatkowo płatne. Ceny zawarte w cenniku są rekomendowanymi cenami detalicznymi. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji silnika zaburtowego następuje w umowie jego sprzedaży.
Rekomendowane zestawy instalacyjne dla silników zaburtowych DF350A
Wybierając silnik zaburtowy warto zadbać o niezbędne akcesoria, takie jak manetka, wskaźniki czy odpowiednia śruba napędowa. Podczas zakupu silnika zaburtowego możecie Państwo skorzystać z porad dealerów Suzuki w zakresie dosępności gotowych zestawów akcesoriów przygotowanych dla poszczególnych kategorii silników. W przypadku chęci skompletowania własnego zestawu polecamy kontakt z dealerem Suzuki.
Zestawy instalacyjne do zastosowań jednosilnikowych
Zestawy instalacyjne dla silników ze sterowaniem elektronicznym
Manetka topowa SPC keyless
Kit manetki topowej KLS
Wyświetlacz wielofunkcyjny
Główna wiązka elektr. 6,5m
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba stal nierdzewna x2 (przykładowa)
Promocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi nierdzewnymi: 16 900 zł brutto
Cena poprzednia: 20 863 zł brutto **
Cena regularna: 21 516 zł brutto
** Najniższa cena w ciągu 30 dni przed tą obniżką tj. w okresie od dnia 1.05.2023r (PLN brutto)
Manetka boczna SPC keyless
Kit manetki bocznej KLS
Wyświetlacz wielofunkcyjny
Główna wiązka elektr. 6,5m
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba stal nierdzewna x2 (przykładowa)
Promocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi nierdzewnymi: 19 250 zł brutto
Cena poprzednia: 24 927 zł brutto **
Cena regularna: 24 192 zł brutto
** Najniższa cena w ciągu 30 dni przed tą obniżką tj. w okresie od dnia 1.05.2023r (PLN brutto)
Zestawy instalacyjne do zastosowań dwusilnikowych
Zestawy instalacyjne dla silników ze sterowaniem elektronicznym
Instalacja dwusilnikowa SPC keyless
Kit manetki podwójnej
Wyświetlacz wielofunkcyjny x2
Główna wiązka elektr. 6,5m x2
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba stal nierdzewna przód x2 (przykładowa)
Śruba stal nierdzewna tył x2 (przykładowa)
Promocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi nierdzewnymi: 32 750 zł brutto
Cena poprzednia: 40 385 zł brutto **
Cena regularna: 41 586 zł brutto
** Najniższa cena w ciągu 30 dni przed tą obniżką tj. w okresie od dnia 1.05.2023r (PLN brutto)